VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 2 oktober 2009

Utmaning 275 - leka

När jag nu gör min lärarpraktik på en låg och mellanstadieskola är det betydligt mer lek här än på den högstadieskola jag var på i våras. Det är härlgt att se alla barn leka på skolgården tillsammans.

Det har varit två fina dagar nu när solen har varit framme och jag har än så länge bara sett de roliga och snälla lekarna. Jag hoppas innerligt att det dröjer innan det ändras.

Jag hoppas och önskar att barnen fortsätter att leka sig genom resten av livet också för vi behöver alla känna av det lekfulla i livet även som vuxna. Jag har haft tio år i mitt liv som jag inte fick vara den jag ville vara och jag fick framför allt inte leka och utmärka mig.

Idag är jag den jag är och ibland tycker barnen att jag är pinsam, men för det mesta älskar de mina lekar. Jag går bara in i detta stadie när mina barn har sina närmaste kompisar här så jag skämmer inte ut dem hur som helst.

Jag älskar att få vara barn och leka med dem och jag tror det beror på att jag missat mycket lek som barn.

Det är otroligt viktigt att få leka sig genom livet och jag hoppas att vi alla kan göra det på ett sätt som passar var och en.

Cattis

6 kommentarer:

marmoria sa...

Håller med!

malix sa...

kan bara hålla med

Anitha Östlund Meijer sa...

En av de stora fördelarna med att få barn sent är att man blir som barn på nytt.

mysaan sa...

sv: Ja tyvärr är det nog ganska vanligt..

och jag tycker att lekfullhet är en del som måste finnas i personligheten för att inte tråka ut livet. Kanske inte alltid, men ibland ska de komma fram (:

Unknown sa...

"Guuud va barnslig du är" kan mina ungar säga. "Va bra" tänker jag.

Siestri sa...

Fortsätt att leka.