VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 15 oktober 2009

En hel dag hemma

är det länge sedan jag hade, men idag är det dags. Kalendern är tom. Självklart har jag mycket studier att ta tag i, men det är så skönt att jag inte har något annat inbokat. Nu när jag har börjat ha engelska lektionerna själv måste jag planera morgondagens lektion också. Det är dessa dagarna jag verkligen älskar och behöver ha i mitt liv. Det är de jag varit van vid att ha under en lång tid när jag pluggade för många år sedan. Tomma dagar hemma som jag lägger upp som jag själv vill och behöver.

Vi får se om det blir någon utmaning för mig idag. Den kommer kanske senare. När jag skriver mina utmaningar är de mycket jag tagit från mitt eget liv, men mycket är faktiskt påhittat. Delar i utmaningen kommer från mitt liv, men resten lägger jag till för att utmaningen ska bli just en utmaning för mig med mitt skrivande. Det betyder att allting som jag skriver om handlar inte om mig. Jag älskar att få kommentarerna om mina utmanignar och många kommentarer är skrivna på det sättet att ni verkar tro att utmaningarna är tagna direkt från mitt liv. Så är det alltså inte. När de är det skriver jag direkt i jag-form för att verkligen det ska framgå att det är personligt.

Igår var jag på alanon(anhöriga till alkoholister)möte och efter det var det en sinnesromässa i kyrkan som jag och en vän gick på. De mörka tunga dagarna jag hade i början på veckan är kvar där, i början på veckan, alltså. Det känns mycket bättre nu och det är jag oerhört tacksam för. Det blir ännu bättre idag tror jag för jag mår så bra av att få vara hemma en hel dag och bara plugga. Kvällen ska avslutas med ACoA(Adult Children of Alcoholics)möte. Där har jag inte varit på flera veckor och det är vad jag behöver just nu när det börjar bli jobbigt med mörkret.

Igår fick jag träffa en kompis som jag lärde känna som 17-åring. Alltså en himla massa år sedan. Jag har hennes dotter som elev där jag praktiserar nu. Hon kom till skolan igår för att träffa mig. Senast vi träffades var nog åtta år sedan på stan och dessförinnan många många år sedan.Vi umgicks mina sista år som jag var tonåring och ni kan alla gissa vad vi hittade på då. Det var fantastiskt roligt att få träffa henne igen igår och vi ska träffas snart igen för att uppdatera varandra om vad som hänt alla dessa år. Jag känner en familj i detta samhälle och det är min kompis och tänk vad världen är liten då jag får deras dotter i skolan.

Det kommer att komma en tacksamhetslista också idag som inlägg. Den första här för mig, men dock inte den sista.

Hi Hey Hello Comments

Spicecomments.com - Hi Hey Hello Comments


Ha en underbar dag.

Cattis

1 kommentar:

diddi sa...

Hej!
Jag har fixat en ny blogg för att kunna göra som du, skriva utmaningar! Ska bli kul. Du är så bra på att skriva och jag vill bli det så jag "härmar" dig lite. ;)
Kram Diana