VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 18 oktober 2009

Det blev 10 sidor skrivna på boken

igår och jag är glad för de sidorna, men önskade att jag gärna orkat skriva mer. Idag blir det svårt med tiden att skriva för jag ska jobba, träffa en bloggvän i det verkliga livet och på danspasset kl 17. Jag tror att jag ska här och nu bestämma att efter danspasset när jag är nyduschad ska jag sitta i soffan och skriva en scen idag. Jag rapporterar i morgon hur det gick.

Good Morning Comments

Spicecomments.com - Good Morning Comments


Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen, att detta livet genom datorn är fantastiskt. Jag har nu träffat två bloggvänner och idag ska jag träffa den tredje. Det blir en härlig vänskap när vi lär känna varandra genom bloggarna och skrivövningarna. Och facebook så klart. Glöm inte bort facebook. ;) Oh, vad man får ha roligt där. I fredags när jag var på min praktik fick jag ett sms som frågade vad det var för bild jag fanns på jag var ju nästan naken!! Hur roligt tror ni det var att läsa när jag inte var hemma med datorn. Jag kan säga som så, jag gick på detta fina sms skämt och jag uppskattade det inte, och alltså skickade jag inte det vidare till mina kompisar jag har i mobilen. Jag har akläderna på mig på alla mina bilder så ni behöver inte leta efter något annat heller.

Då har jag en arbetsvecka framför mig, en vecka som jag ser fram emot och som ska bli rolig. Jag ska undervisa i fem dagar. Det enda som kan bli problem är deras matte. Jag kan räkna deras matte eftersom de går i en 5-6, men jag kan inte dela talet så att de förstår som man ska i dagens skola. Men, men det löser sig efter hand tror jag.

TACKSAMHET
jag känner tacksamhet för
* min familj
* min utbildning
* min möjlighet att resa till London igen
* för att jag ger mig själv möjligheten att fullfölja min dröm att skriva en bok.

Jag måste plocka fram de positiva tankarna nu för jag har det jobbigt i mitt tillfrisknande från mitt matmissbruk. Jag har haft tre lätta år nu som jag varit sockerfri, men just nu är det svajigt inom mig. Det är troligtvis för att jag har ätit laktosprodukter. Massor med go ost har jag ätit. Det ger min kropp hungerkänslor och sug efter annat gott som jag inte tål. Jag vill inte leva med det. Jag vill inte tillbaka i skiten där jag åt bakelser i bilen utan sked samtidigt som jag körde bilen. Jag vill inte gå omkring och tänka på mat hela tiden. Jag vill leva här och nu. Se allt omkring mig som jag förtjänar att se. Jag tänker se det, för jag tänker inte ta första tuggan av den maten som jag inte tål. Så enkelt är det.
Hugs Comments

Spicecomments.com - Hugs Comments



Ha en härlig söndag

Cattis

2 kommentarer:

Carina Persson sa...

Hej vännen!

Det var väldigt trevligt att träffa dig idag. Jag tänker fortsätta läsa din blogg och länkar gärna från min till din sen, om jag får.

Kram från

Carina

Carina Persson sa...

Jag ska skriva om vår träffa senare ikväll på min blogg. Om ett par timmar så där. Då lägger jag ut bild och länkar både till denna bloggen och till din virkblogg. Lägger även ut länkarna i min länklista i sidkolumnen.

KRAM!

Carina

PS: Mina barn blev eld och lågor över dina virkade figurer och ville genast ha sådana. Hoppas att jag lyckas hitta de mönster de ville ha. De vill ha hallowenhäxor och hello kitty. Vet du var just sådana mönster finns? Jag har inte lyckats koppla in skrivare till min nya dator så det är ju lite trist att inte kunna skriva ut mönster.

Kram

Carina