VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 18 oktober 2009

Nu är jag glad igen

för första gången denna vecka. Det har varit en tung vecka och jag har varit mycket nedstämd inombords. Men nu har jag fått träffa en bloggvän och så har jag fått två nya bloggvänner.
Hon till vänster heter Carina och bloggar om sin sorg. Hon till höger heter Chrissie och hennes blogg är låst så där kan jag inte berätta mycket mer än att jag är glad att få ha henne som vän. Hon som tog bilden heter Eva-Marie och bloggar oxå.

Förmiddagen innehöll oxå glädje för då var min ständige följeslagare med mig för att jobba. Här river han sidan så att jag kan sätta upp en ny affich. Han är lika lycklig som han ser ut.Kolla in hans händer, han har till coh med riktiga arbetshandskar när han arbetar. han är 4!!!år och redan en duktig kille. Det är hans om brukar komma och städa till mig.
Han vill vara med sin moster så mycket han bara får och vi har alltid lika roligt tillsammans. Ni kan tro vi löser många problem medan vi arbetar.


Det viktigaste av allt idag. Jag har skrivit tre sidor till på boken.

Ha en härlig söndagskväll.

Cattis

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är lika glad jag, som fick äran att träffa er!!!
Trodde du lagt ut kortet, där jag räckte ut tungan. Då hade jag bara gapflabbat!!!!
Skönt att få vända en jobbig vecka till ett bra avslut, sista dagen på veckan. Hoppas att nästa börjar bra i morgon!!!

KRAMKALAS!!!!!!!!!!!!!!!

// Chrissie

Milla sa...

Hej vännen!

Du och Alexander är för söta tillsammans...., ha en fortsatt skön söndag och en bra start på veckan som kommer! Vi hörs!
Kramizar Milla

Carina Persson sa...

Förlåt att jag är så tjatig ang. virkningen. Men jag undrar bara en sak till. Ska man använda bomullsgarn (sådant man virkar dukar med) eller tunt stickgarn? Har du något tips på garn? Tänkte åka in till stan i morgon och köpa lite. Vet du om de säljer mönster i någon av stans garnaffärer?

Kram

CArina

Eva-Marie sa...

TACK för att jag fick träffa dig - fast det inte alls var "meningen" - men någon mening var det säkert! Tänk att vi är läarare båda. Du skriver en bok och jag drömmer om att göra det. Tydligen var vi på Bokmässan samtidigt också.. KRAM