VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 6 oktober 2009

Mindre stressad idag

Stressen jag hade igår lade sig under eftermiddagen när jag fått ett datum till tentan på högskolan. Jag jobbade även lite med mina ordinarie arbetsuppgifter och även då lade sig stressen. Det är så mpnga småsaker som stressar mig och det gör mig frustrerad. Pappershögar, räkningar som ska betalas, samtal som måste ringas osv. Jag lägger mer energi på att tänka på att göra dessa uppgifter än att verkligen göra dem och då slippa stressen tidigare. Jag hoppas att jag kan lära mig efter hand att klara dessa dagarna bättre.

Min plan idag är att hinna skriva utmaningen och även att plugga. Jag läser en engelsk bok om hur barn lär sig språk och den är rätt jobbig, men jag tar några sidor varje dag så ska jag nog komma igenom den och förhoppningsvis använda mig av den i tentan.
Hugs Comments

Spicecomments.com - Hugs Comments



Ha en skön dag

Cattis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle läsa en bok som heter svälj den största grodan först...
Jag känner igen mig i dig...
Kunde oxå stressa upp mig mer än jag behövdes när det var mycket som skulle göras.
Jag gör alltid "to do" listor och sen gör jag ALLTID det som känns jobbigast FÖRST, sen är det gjort och dagen kan bara bli bättre!!!
Kramen
Chrissie

Bloggullet sa...

Du beskriver exakt vad jag ofta tänker, att jag lägger mer tid på att tänka på det jag ska göra än att göra det.

Just en massa småsaker som ska göras kan stressa upp en rejält.
Kram