VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 20 oktober 2009

Ny dag som lärare

och jag hoppas att det blir lite tystare idag än igår. Vi hade ett långt pass innan lunch som blev lite stökigt. Vi ska ha samma långa pass med samma ämnen idag och jag hoppas att jag kan få dem lite lugnare idag. Jag läste genom deras skrivövningar igår och min yngsta dotter älskar oxå att läsa (och sin mamma) för jag fick inte göra det ifred, som ni kan se på bilden.
Bordet med alla papper är ett annat jobb jag har. Jag sätter ihop pärmar till Stenindustriförbundet och det är ett jobb jag haft under några år. Just nu har jag inte någon bra plats att vara på och därför är jag på matbordet i vårt nya kök. Inte den bästa platsen, men men vad gör man inte för att kunna jobba. På tal om jobb, nu ska jag ut i mörket för att jobba en timme innan jag kör till skolan. Jag har ingen som kan göra mitt utomhusarbete när jag jobbar som lärare så idag får jag, maken och svågern hjälpas åt.

Igår kom alla mail om skrivarkursen och det ska bli så roligt att få komma dit igen. Min text ska mailas till coachen Ann på söndag så jag har några dagar till på mig att skriva några sidor.

Nu är det dags att köra ut i mörkret.

Cattis

Inga kommentarer: