VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 21 oktober 2009

Halva veckan har gått och jag är trött


Tre dagar kvar som lärarvikarie och jag älskar det jag gör, men jag blir så trött. Både måndagen och tisdagen innehöll annat arbete oxå så att det är kanske inte så konstigt att jag var trött igår kväll. Jag var nästan snurrig av min trötthet. Eftersom jag har sömnproblem kan jag inte lägga mig för tidigt, men jag kunde inte hålla mig vaken längre än till 21. Tidigt,ja, men jag hade varit trött sedan 18. Jag sov i ett sträck till 4 och sen har jag varit vaken sedan dess. Om jag sover i ett sträck till kl 4 är det bra, för det händer kanske tre gånger om året. Därför blev jag glad när jag vaknade och tittade på klockan i morse och den var 4. Visst är det tråkigt att inte kunna somna om, men jag vet att de timmarna jag har sovit är djup sömn och då klarar jag mig på det.

Idag i skolan får vi besök av en klassmorfar så det blir nog lite enklare och framför allt roligare med besök i klassen som kan hjälpa till att det blir små bokstäver när eleverna pratar.

Jag fick ett fantastiskt fint meddelande från min make på facebook i natt angående min utmaning om hjälteegenskaperna. Han vet ju vad jag går igenom och fick inte fram några ord här på bloggen, men väl till mig på fb. Tårarna kom när jag läste det klockan halv fem i morse. Det är härligt att få läsa att han gillar min roll som mamma till våra barn. Det stärker mig att veta att mitt sätt mot barnen är bra. Det är fyllt med härlek, tålamod och tolerans samtidigt som jag ställer krav på barnen som är anpassade efter dem. Inget kollektivt här inte. Varje individ i vår familj gör det den är bra på. Alla är inte bra på att städa eller plocka undan, då kan ju han eller hon gå en runda med hundarna istället. Ett av många exempel som jag använder mig av med barnen. Självklart ska alla lära sig att plocka undan men när de även måste göra mina uppgifter som denna vecka när jag jobbar för fullt får de göra det deär bra på.

Jag avslutar detta tidiga inlägg med att skicka lite kärlek till er ute i cybervärlden. Det kan vi aldrig få för mycket av.

Showing Some Love Comments

Spicecomments.com - Showing Some Love Comments



Cattis

Inga kommentarer: