VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 11 oktober 2009

Idag ska jag skriva ännu mer

för att jag vill och för att jag måste. När mina måste hänger ihop med min vilja kan inte dagen vara bättre. Jag ska försöka göra min ramsa klar som jag skrivit i skrivarkursen jag går på högskolan. Kursen heter "skriva och berätta för barn". Andra skrivuppgiften är att skriva en ramsa om en cirkus. Det var inte svårt och den ska lämnas in i morgon. Jag kom in på den kursen efter de andra så jag ligger efter med en uppgift som jag tänker skriva i morgon. Vi ger respons på varandras ramsor och sedan har vi tid att skriva om dem innan de ska in till läraren. Det är mycket roligt och inspirerande att skriva och läsa deras ramsor. Jag lär mig oerhört mycket på detta.

Boken ska oxå få några scener skrivna idag. Tiden finns för mig att göra detta och inspirationen har jag oxå och då är det bara att låta fingrarna flyga över tangentbordet tycker jag. Som det ser ut i dagsläget har jag cirka 160 sidor skrivna och det känns faktiskt rätt häftigt att jag lyckats skriva så många sidor.

Jag räknar verkligen ner nu till London. Om tre veckor sitter jag vid mitt bord och skriver inlägg istället för i mitt kök hemma i Skåneland. Vi har börjat prata om det jag och flickorna och våra ögon glittrar i kapp när vi pratar om allt vi ska göra där.

För exakt två år sedan samma datum som jag och flickorna reser i år reste vi till London med syrran och hennes Amanda som då var fem år. Vi hade 17 grader varm och solen sken på oss och det var helt underbart. Det ska bli roligt att åka dit igen på samma dag och se vad vi kan hitta på denna gång som vi inte gjorde för två år sedan. Vi har redan bestämt att vi ska åka London Eye. Flickorna vill se kronjuvelerna oxå och det har jag inte heller gjort trots att jag varit i London fem gånger innan så det blir nog en titt där med.

Jag brukar tänka att jag ska ha gjort två nya saker i London när jag åker dit. Jag vill inte stressa runt på en massa nya saker utan jag är nöjd om jag får med mig nya kunskaper om två saker därifrån. I och med att jag älskar England och London vet jag att jag kommer snart dit igen och då lär jag mig något nytt då med. Jag behöver inte försöka hinna med så många saker varje resa för då blir jag helt utmattad och det vill jag inte bli. Jag vill njuta av min resa.

Nu ska jag njuta av att skriva på min bok.

Ha en skön söndag

Cattis

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag ser verkligen fram emot att få läsa din bok en dag :)
Härligt det låter med London. Jag är dessvärre ingen resmänniska så är inte avis. men gillar man att resa så tror jag säkert att det är en häftig upplevelse :)
Kramkram

Heureka sa...

Heja dig!