VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 7 juli 2010

Studier på sommarlovet=inget vidare

Jag vill hellre städa och fixa här hemma istället för att plugga och jag gör det oxå. Jag orkar inte prestera just nu och faktiskt väljer jag att låta bli. Tänk vad skönt att välja att göra det jag känner att jag behöver göra för att må bra.

Just nu har jag möblerat om i min lilla skrivarlya för tredje gången, nu har skrivbordet stått vid de tre väggarna som det är möjligt att ha det vid. Den fjärde väggen har en öppen spis då där kan det inte stå. Det kommer kort på placeringen av det snart. Jag har klätt hela väggen med förstoringar från Londonresan med flickorna i höstas så känslan att sitta här och skriva kan inte bli bättre än så.

Till hösten ska jag påbörja mitt sista år i lärarutbildningen och komplettera upp den med två skrivarkurser igen så jag pluggar heltid. Den ena heter Kreativt skrivande II och den andra Creative Writing in English. När jag läste Kreativt Skrivande 1 i våras ansträngde jag mig inte särkilt mycket eftersom när jag skriver, bara skriver jag utan att tänka. Det blev ett VG på den kursen och då konstaterar jag att mitt liv ska bestå av att skriva.

Det känns faktiskt skönt att vid 41 års ålder veta att det är skrivandet som mina framtida år ska bestå av och jag ser fram emot dem med tillförsikt.

Ha en skön dag - det ska jag ha


5 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland måste man ta ett break oxå!!!
Även en student måste ladda batterierna till hösten och att få göra det man vill göra är underbart!
Kramkalas

Åsa Hellberg sa...

Det låter så härligt med en skrivarlya, det vill jag också ha en vacker dag:)

Tina sa...

Hej vännen!!
Tusen tack för din hälsning hos mig! Så glad jag blir =)
Tycker det är mycket bra att du lyssnar till vad DU VILL & handlar därefter. Ditt skrivande kommer att gå hur bra som helst ändå. Rätt va det är så faller skrivar andan på & då skriver du så pennan glöder =)

Jag hade urinvägsinfektion..suck..säger som Lena Ph...Ont det gör ont...., men hoppas på att antibiotikan hjälper. Skulle höra av mig om några dagar för hon va lite orolig att det nått njurarna..syntes inget på provet, men min smärta jag beskrev låter misstänkt sa hon.

Önskar dig en toppen dag fina vän!!
Tack för att du finns & för att du hälsar på mig lite nu & då både på bloggen & facen =)) Betyder mycket.
Kram Tina

Thessan sa...

sv. Tackar! E lite stolt när jag tittar på bilderna! Va skiträdd. Jag som svimmar av bilder på ormar, har svårt för dammsugarens slang och skriker när det ligger skosnören på vägen. jag fattar inte att jag gjorde det!

Paulina sa...

Har också med mig jobb och framtida projekt på semestern men har mina fri dagar o stunder då bara nuet måste få finnas me familjen och mig själv:)Det är en viktig tid för att landa o orka...
Hoppas du kan njuta av sommaren o fri tid....
Kram Paulina