VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 26 oktober 2009

Pluggar för fullt


Så här ser det ut hos mig för det mesta. Jag bakom datorn med en tekopp vid sidan om. Det är bara innehållet bakom skärmen som växlar. Nu är det studier som gäller. I går var det boken som fanns med mig. Ute är det grått som vanligt och det gör det tungt inombords. MEN min resa till London gör att jag inte känner mig så mycket nere just nu.


I morgon är det min sista arbetsdag innan resan och den blir jobbig, men jag ska ha min lille medhjälpare med mig så det går nog lättare då även om det tar lite längre tid med honom med mig. Alex 4 år ska hjälpa sin moster. Jag hade lovat honom att följa med idag, men jag ändrade tiden så jag körde 6 i morse och glömde bort honom. Han blev jätteledsen så jag fick be honom snällt om han kunde hjälpa mig i morgon för jag behövde verkligen hjälp. Han lovade att hjälpa mig.


Ha en skön kväll

Cattis

3 kommentarer:

Maria sa...

Tack snälla. Nej, jag behöver verkligen inte henne, vi är extremt olika så det känns inte som någon större förlust direkt. Hennes nonchalans och beteende får stå för henne, det tar jag inte på mig. Jag vet att jag gjorde en väldigt bra grej. 9 stycken visade att jag ahde gjort något bra, vissa (dom flesta) kramade om mig medan någon gav mig en empatisk blick. Det var bara den tanten som inte visade något och vad är EN mot NIO liksom =) Det jag gjorde var bra!
Kram

paula sa...

så duktig du är det liknar det som min dotter gör sitter framför datan oc pluggar till lärare hon oxå
ha det gott
kramiz

Anders sa...

Gläm inte att ställa om klockan ;)