VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 19 oktober 2009

Boven i dramat

till min nedstämdhet veckan som gott är nog att jag inte druckit mitt goda rabarber grädde te på länge. Som matmissbrukare är jag väldigt känslig för många saker i mitt liv. Inte bara maten jag äter. Dietisten säger att man kan bli påverkad av teer oxå. Jag har druckit rabarber grädde te mycket länge och emellanåt känt lite sug efter just den smaken. Nu tog det teet slut och jag tänkte inte köpa mer för jag ska köpa teer i London. Men det verkar som kroppen inte gillade den "avgiftnignen" av rabarber grädde teet. Jag har som sagt var inte mått bra den senaste veckan. Igår drack jag några koppar av det nämnda teet och idag mår jag bra igen. Konstigt men så fungerar jag. Vi matmissbrukare är känsliga och det är något jag fått lära mig under åren som jag varit fri från mitt missbruk. Jag måste lära mig vad jag kan äta och inte äta. Det handlar inte bara om socker. Det är så mycket mer jag måste tänka på för att må bra. Till exempel vilka teer som är bra för mig.

Nu har jag en veckas lärarvikariat framför mig. Min handledare ska till Polen på studieresa och jag ska ta hand om eleverna. Det ska bli otroligt roligt. De är så gulliga och rara. Det enda som skrämmer mig att jag som 40-åring aldrig jobbat en mån-fre tidigare. Jag har jobbat inom vården och sedan pluggat en hel del. Som fd. utbränd är jag lite rädd för hur tröttheten kan påverka mig. Men jag har sagt upp min anställning som hushållerska här hemma och hundskötare så... jag ska nog orka arbeta.
Good Week Comments

Spicecomments.com - Good Week Comments



Cattis

3 kommentarer:

Koneko sa...

Lite otäckt hur lätt man påverkas av "småsaker" i mat och dryck. Har själv alldeles för många måsten att äta och dricka för att må bra. Önskar att jag en dag är lika stark som dig och kan säga nej till socker för gott, men tyvärr tror jag att min väg dit är fortfarande väldigt lång.

Är helt övertygad om att du klarar din jobbvecka. Bra att du ger över ansvaret på en del sysslor hemma! Fokusera på jobbet och ta inget annat på dig så ska du se att det går bra. Slappa lite med virkning och te på kvällarna så går det som en dans :)

Bloggullet sa...

Jag har ju själv ätstörningar och matmissbruk emellanåt för att dämpa ågest och känslor, så jag förstår hur jobbigt det är.

Lycka till på jobbet.
Kram

diddi sa...

Jag fick en tankeställare! Tack snälla Du!

Min ätstörning stör mig inte mycket för tillfället men det är ändå bra att bli påmind om att olika livsmedel kan spela stor roll för det psykiska måendet!

Kram!

PS. Är övertygad om att du kommer att ha en bra vecka!