VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 16 oktober 2009

Idag är det skola igen


Good Morning Comments

Spicecomments.com - Good Morning Comments


och med det blir det en ny engelska lektion och även en skrivövning. Det blev inte mycket pluggande igår för jag var så trött. Jag gjorde det viktigaste och sedan tog jag det lugnt resten av dagen.
Idag blir det praktik och sedan blir det lugnt och fint i soffan för resten av dagen.

I går kväll skulle jag koka grönsaker till min lunchlåda idag. Jag satte på grytan med grönsakerna och gick ner i källaren till min älskade soffa. Hundarna var ute på en promenad och när de kom hem började det lukta illa. Jag trodde att det var den lilla hunden som rullat sig i skit så jag tvingade min äldsta dotter att duscha henne.

MEN

det var min gryta i köket som luktade!!! Den hade kokat och kokat och allt vatten var borta och hela köket luktade som .... ja ni kan själva räkna ut det. Detta är ett resultat av mitt minne som inte fungerar när jag är trött. Jag får koka nya grönsaker nu på morgonen istället till min lunch.

Jag ska verkligen njuta av denna helg för nästa vecka ska jag jobba hela veckan som vikarie på skolan. Min första arbetsvecka mån-fre i hela mitt liv. I och för sig, jag är inte så gammal (bara 40!!)så jag har inte haft den möjligheten heller eftersom jag valt andra yrke tidigare i mitt liv.

I morgon är det två veckor till London och morgondagen ska ges till min bok nästan hela dagen ska jag skriva på den.

Nu ska jag koka grönsaker.

Good Weekend Comments

Spicecomments.com - Good Weekend Comments


Ha en skön fredag.

Cattis

3 kommentarer:

oumberligating sa...

Hej! Något är "skumt" med din blogg just, nu? Kanske sitter du och jobbar med den för tillfället?
I vilket fall som helst så provar jag med att skicka en hälsning till dig!
Ha en fin Fredag och en skön helg!
Kram ifrån Peter!

oumberligating sa...

Sådärja, vad trevligt det blev med något att läsa till bilderna!
Egentligen så är jag glad att du också fryser, då har jag fått en kompis som vet vad jag menar, sedan är jag självklart ledsen att du varit sjuk!
Var rädd om dig!
Kram ifrån Peter!

Maria sa...

Hoppas du haft en bra fredag så här långt och att du får en trevlig kväll.
Kram