VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 17 oktober 2009

Alla sätt är bra....



Jag fattar inte varför min tvättstuga inte duger att torka tvätten i. Men, men det är väl inte meningen att man ska förstå allt som tonåringarna håller på med eller?

Jag sitter här ensam vid datorn med min kopp te. Flickorna är hos sin pappa, maken är i skogen och letar efter skogens konung medan hans son sover sött i källaren. Det finns verkligen möjligheter för mig att skriva på boken idag. Det är det enda som står på planerningen idag förutom att cykla med hundarna när de vill det.

Alex, min systerson ska ha kalas i eftermiddag och han har beställt en "vart" tårta. Det har jag virkat till honom och den finns att titta på i den andra bloggen.

Igår morse grejade jag med färgen på texten så mycket så där var inte någon synlig text på mina inlägg. Ja, det är så jag är och det accepterar jag till fullo. Det blir lite tokigheter här och där emellanåt och det bjuder jag på.






Min dotter älskar min kamera och ibland lyckas hon få mig till att fåna till mig, jag bjuder härmed på detta. Så här är jag i mitt vardagsliv, tramsig och lycklig ihop med mina barn.

Hoppas ni får en fin lördag.

Cattis

Inga kommentarer: