VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 24 december 2008

Julafton idag

Hej igen,

Jag såg efter jag publicerat mitt tidigare inlägg att det stod 23 december på det. Det stämmer inte, det är julafton och klockan är 6. Jag är så svårt med min sömn och vaknade 5 idag. Jag ska sätta mig med min bok efter detta inlägg. Jag har kommit på titeln på min bok nu faktiskt. "Jag som trodde min barndom var lycklig" Jag funderar mycket på vad mina föräldrar säger när de får höra titeln, men eftersom jag inte umgås med dem spelar det ingen roll vad de tycker. Jag skriver för min skull och för att jag är övertygad om det jag skriver kan hjälpa andra kvinnor och familjer i livet.

Huvudpersonen i boken är mycket som jag varit, men inte till 100%. De andra karaktärerna i boken är fiktiva. Boken handlar om en utbränd kvinna som varken kan skriva eller läsa när hon blir sjukskriven, men efter några års sjukskrivning kan hon börja plugga igen....

Ha en bra jul...

Cattis

Inga kommentarer: