VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 8 april 2011

Nu ska jag fortsätta att klippa och klistra

i word-dokumentet. Det gick himla bra igår och fast jag upplever det som att jag är långt efter (som jag anser det) så känns det faktiskt riktigt bra just nu. Sex timmars arbete gav resultat igår. Idag fortsätter jag med arbetet och ska vara nöjd med det jag hinner med.

Jag är även stolt över mig själv att jag sätter gränser som gör att jag slipper den inre stressen. Jag har lämnat återbud till en tjej-träff som vi har varannan månad. Den är i morgon och inplanerad sedan två månader tillbaka, men min hjärna och kropp säger nej till att åka iväg i morgonkväll.

MEN

Min kropp klarar inte av mer än uppsatsen och familjen just nu. När jag inte lyssnar på kroppens signaler och jag blir matt, trött och deppad, så tar det mycket längre tid för mig att återhämta mig, än det gör för de som inte varit utbrända. Jag vill inte hamna där igen.

Det är förmodligen svårt för andra, som inte varit där, att förstå. Antingen har man inte varit utbränd och suttit i en stol i månader apatisk (som jag gjorde) eller så har man inte lyssnat på kroppens gränser så man till sist hamnar i det tillståndet. (Och kan då inte förstå gränssättningen jag gör för att kroppen säger åt mig att göra det). Det är inget jag kan göra något åt,hur andra människor anser att jag borde göra/orka, men jag sätter gränserna för mig just nu för jag vill inte trilla ner i mörkret när sommaren kommer och uppsatsen är klar. Men, jag har svårt att släppa taget om vad andra människor tycker om mig. Jag vet att jag inte ska bry mig om det, men det är lättare sagt än gjort. Jag lovade en tjej idag att jag skulle jobba med det idag - att inte bry mig om vad andra tycker.

Ja,ja nog om det. Nu ska hundarna ut på promenad. Jag ska, innan dess, dricka upp teet och hoppa ur morgonrocken, sen efter promenaden blir det uppsatsen. Heja mig, som ni skriver i kommentarerna TACK!!!

Jag önskar er alla en fin fredag och hoppas ni får en mysig dag - själv ska jag göra det som får mig att må bra, nämligen skriva på uppsatsen och sen springa innan jag hamnar i soffan för att fira kväll



4 kommentarer:

Malin D sa...

Ahhh du är så bra min fina vän, duger precis som du är. :)
<3.

Anonym sa...

"Lev ditt egna liv, du ska dö din egna död"..
Varför leva ett liv som andra som förväntar sig?

Bra att du sätter ner foten och lyssnar på din kropp och att du ser signalerna när dom kommer!
Som du skriver, den som inte varit där, vet inte vad det innebär.
Jag är i samma skede som du just nu och sätter ner foten..

Man MÅSTE lyssna på sin kropp!
Lycka till med uppsatsen!!!

Kramkalas

Ninas skrivarlya sa...

BRA att du lyssnar på din kropps signaler och tar dem på allvar så du kan sätta dina gränser.

Bra jobbat med uppsatsen, och idag tar vi nya tag! Heja!

Kramis!

Cattis sa...

Jag är nöjd med beslutet jag tagit. Jag vill vara hemma och låta hjärnan fokusera på uppsatsen och när jag behöver något annat då snörar jag på mig jobbigskorna.

Tack för era fina kommentarer.

kramkram