VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 7 april 2011

Jag skriver på

om det flerspråkliga klassrummet. Och de kunskaper jag får med mig är faktiskt intressanta. Varför elever med ett anant förstaspråk har det så svårt att lära sig engelska. Jag försöker berätta "allt" jag lär mig efter hand till min 15-åring som går på en mångkulturell skola, men intresset är måttligt.

MEN

det bryr inte jag mig om, jag fortsätter att lära mig mer om det

Ha en fortsatt bra torsdag - nu skiner solen hos mig och det passar mig perfekt för efter reprisen av Biggest Looser blir det dagens första hundpromenad.


1 kommentar:

Judit P Felföldi sa...

Den boken tyckte jag var rätt intressant. Mycket om det som sägs i de böckerna känns som sund förnuft, men jag kan tänka mig att när man väl står framför en mångkulturell klass, kommer man plötsligt på att allt är inte självklart ändå.
Jag läser också till lärare.

Ha en fin-fin kväll!
Nu ska jag kämpa vidare med mitt examensarbete...

Judit