VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 8 mars 2010

Sitter i morgonrocken och myser

fast det är eftermiddag. Helgen gav mig ett minus med sömnen på 6 timmar lördag och söndag natt. I och med det trodde jag att jag skulle kunna sova kl 20 i går, men det tyckte inte kroppen alls. Jag har säkert varit vaken varje timme hela natten. Gissa hur min kropp och hjärna mår? Rätt gissat, det är segt. Nu sitter jag i morgonrocken och myser och ska så göra resten av dagen är det tänkt.





Det blev som jag trodde om gårdagen. Böckerna är färdig publicerade och inte bara min och Ulricas första bok utan även bok nummer två. Vad underbart det var att ha min författarkollega på besök och det bästa av allt är att hon kommer hem till Sverige igen i maj. Tack fina Ulrica för en fantastisk dag.




Eftersom hela dagen igår gick i skrivandets tecken när vi pratade är det kanske dags förmig att få boken färdig. Så färdig att jag kan skicka den till förlag. Det är vad jag vill, men det är inte vad tiden säger. Jag vet att det är en prioritering, men när jag jobbar plus studerar på heltid är det inte lätt att prioritera bort något heller. Eftersom mina studier bara handlar om skrivandet förväntar jag mig såklart att jag ska utvecklas som skribent, så när jag väl sätter igång med boken igen blir det bara SÅå bra, tror jag.


Ha en fortsatt mysig måndag - det ska jag ha

1 kommentar:

UllaJohanna sa...

Så skönt det låter att få strosa omkring i morgonrock hela dagen!
Hade inte herrarna hund behövt gå ut så hade jag nog hakat på ;-)!

Ha det jättebra och tack för din snälla kommentar!
Säger detsamma om din blogg!!!

Kramelikram!