VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 10 mars 2010

Då skriver jag igen

och allt handlar om skrivandet. Jag har nu hittat en sommarkurs som jag ska gå i sommar. Den heter Undervisning med fokus på elevers skrivutveckling. Den är på heltid och i fyra veckor. Förra sommaren sökte jag sommarjobb och fick det på ett äldreboende. Jag gillade verkigen att gå dit alla nätter tills deras lögner och skitsnack kom ifatt mig. Det bästa var att då hade jag bara tre nätter kvar så jag klarade det med, men jag kommer inte att jobba på såna platser mer med en bunke kvinnor som inte älskar sina liv så mycket utan att de måste prata skit och sprida lögner istället. Nej, det blir ännu mera fokus på skrivandet istället. När jag sedan väl sätter igång med boken igen ska det bli spännande att se hur jag använder mina nya kunskaper och om jag har utvecklats något.


Idag är det Vändpunkten igen och det verkar som allt det jobbiga är borta. Det vet jag ju inte och för sig om det kommer tillbaka, men just nu är det ganska lätt inombords. Det är skönt att få bort den jobbiga ledsamma känslan. För jag vill att allting ska vara glatt och roligt ALLTID. När det då inte blir så, är det svårt att acceptera.

Sedan jag började jogga och dansa i höstas har allting bara blivit bättre inombords och det är så skönt att veta att motion är så nyttigt för hälsan på så många olika vis.

Ha en härlig onsdag - det ska jag ha





1 kommentar:

Tina sa...

Hej vännen!
Ja, där gör du ju helt rätt. Att inte utsätta sig för mer skitsnack & bittra människor. Vilken tur i oturen att du bara hade några nätter kvar!!!
Va skönt att du mår så bra!! Du gör ett bra arbete med dig själv!!!
Lycka till med sommarkursen & skrivandet!!
Kram Tina