VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 13 mars 2010

Inget skrivande idag

för idag ska jag och maken tapetsera. Nu har vi rätt mycket att tapetsera och om 10 dagar ska maken opereras så nu gäller det att hinna så mycket som möjligt idag och sen fortsätter vi nästa helg. Jag vill inte ta tiden från mig själv i veckorna för då vill jag plugga så vi måste göra det på lördagarna.





När kvällen kommer är vi bjudan på middag hos min bästaste vän Jenny och vi ska titta på Globen där ikväll. Haha. Eller vad som händer inne i globen i alla fall.

Det är rätt skönt att göra något annat under helgerna när jag skriver och pluggar så mycket i veckorna. Jag tänker inte börja plugga på helgerna förrän när jag verkligen känner att jag behöver det och så känns det inte just nu. Skrivandet flyter på med mina studier och jag trivs med det jag gör och det underlättar allting. Tänk att få lägga 40 timmar i veckan på det jag älskar mest av allt - skriva. Det är härligt det. Sen att det inte är på boken just nu - ja så får det helt enkelt vara. Boken är inte glömd - bara gömd ett tag. Den ska plockas fram igen, det har jag lvoat mig själv, men inte förrän jag känner att jag har tiden.

Ha en härlig lördag - det ska jag ha


3 kommentarer:

Tina sa...

Hej vännen!
Å, va roligt att tapetsera!! Jag längtar tills vi ska fixa igjordning vårt sovrum =) Men till helgen bär det av att köpa säng, sen är det dax för målning mm..ska bli såå roligt.
Va mysigt med middag hos vänner!! Hoppas ni får en underbart trevlig kväll. Bra att du tar en paus ibland från skrivandet... min tro är att då föder man ännu mer kreativitet =)
Varm kram Tina

Sara sa...

Hoppas att du har haft en underbar kväll i goda vänners lag! Återigen insuper jag energi i dina ord..

Kram!

Maria sa...

Hoppas man får se resultatet av tapetseringen sen. Önskar jag kunde tapetsera men vågar nog inte ge mig på ett sånt projekt. Tacka vet jag färgburkar :)
Kram