VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 12 mars 2010

Jag älskar att sitta bakom daotorn och skriva

Idag har jag fått ihop en dialog mellan tre helt okända personer som fastnar i en tåg kupé med dörren låst. Hur löser de det? Mina tre personer löser det genom att klättra ut genom fönstret. Fingrarna bara flyger fram över tangenterna och det går fort nu när jag skriver. jag har verkligen tränat upp mitt skrivande. Denna uppgiften har jag i Kreativt skrivande och nu ska jag formulera ett nyhetsbrev i den andra kursen Att skriva på nätet.Min fiktiv hemsida handlar om att sälja garn och mönster.




Jag sitter här med min femte kopp te denna morgon och äter min frukost. När teet är uppdruckit blir det en cykeltur med hundarna innan jag sätter mig och fortsätter att skriva. Det är bara jag hemma och jag njuter så mycket man bara kan av tystnaden.

Ha en underbar fredag vill jag önska alla - jag ska se till att jag får det.

3 kommentarer:

Tina sa...

Hej vännen!!!!
Jag kan se de där människorna framför mig som hoppar ut genom fönstret =)
Va skönt att du kommit igång med skrivandet!!!
Önskar dig en underbar dag!
Ps. Du har en award inne hos mig.. om du vill =)
Kram Tina

UllaJohanna sa...

Vilken självdisciplin du måste ha :-)! Tror att jag hade vimsat runt och gjort allt annat än att skriva om ingen stod med piskan över mig, hi ,hi...
Beundrar er som kan skriva sammanhängande text. Det är minsann inte lätt att få ihop det hela!

Hoppas din fredag har varit fin och att helgen blir det!!!

kramen!!!

Sara sa...

Så härligt att du är i full gång med skrivandet! Lånar lite energi av dig...

Kram!