VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 29 mars 2010

Roliga timmen

Jag tänkte bjuda på två fantasikt roliga incidenter med min yngsta dotter.


* förra veckan när hela familjen+en kompis låg på alla fyra och handslipade 60kvadratmeter golv var det rätt sura miner från tonåringarna. Jag för min del tyckte att det var rätt roligt att vi alla var samlade som en familj för en gångs skull. Jag sa detta till dem alla och fick till svar av den lilla: Ja, tänk om vi kunde sitta alla fem tillsammans och titta på tv någon gång. Jag började skratta, för ALLA sitter framför tvn utom HON. För det mesta är det tre minus maken. Men att detta kom från henne var roligt. Hon sitter alltid på sitt rum och läser, lyssnar på musik, chattar eller pluggar.


* Den andra hände för längesen. Jag hade fått nya påslakan i present och en gång när den lilla damen skulle använda dem klippte hon av hörnen där man ska dra igenom täcket. Med kommentaren: "De har glömt att göra hålen" Att det var påslakan utan hål för täcket fanns inte i hennes värld. Jag skrattar än idag när jag tänker på det. Denna kreativa dam löste problemet alldeles själv.

Är hon inte för go??


Ha en fortsatt rolig dag - det ska jag ha med kalas






Inga kommentarer: