VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 28 mars 2010

Då är jag som de små barnen igen då

Eftersom jag har sömnproblem får jag det jobbigt när vi ställer om klockan, precis som många barn. Jag kan inte gå och lägga mig när jag är trött, när klockan säger det utan jag måste gå och lägga mig när jag vet att kroppen klarar en normal natts sömn. Med den nya tiden kan jag absolut inte gå och lägga mig före tio eftersom den är nio efter gamla tiden. Det blir jobbigt eftersom jag är trött många timmar innan dess.

Det brukar rätta till sig efter cirka två veckor, men det är jobbigt innan sömnen fungerar igen.


Det är tur att jag inte har ett jobb att gå till på morgononen som gör att jag måste gå upp vid en viss tid. Jag kan sova så länge jag kan coh förmdligen blir det med nya tiden 7.

Jag har lite mycket omkring mig just nu, med maken på sjukhus 12 mil hemifrån, en dotter som blir 16 i morgon och mina studier som stått stilla i några dagar. Allt stressar mig. Men jag har fått hjälp av syrran inför födelsedagen i morgon. Först ska vi fira dottern hos syrran på eftermiddagen och sen har syrran gjort en paj till oss som vi kan ha på kvällen. Med andra ord en helt fantastisk syster.

Det är nämligen inte bara skola födelsedagar och sjukhusvistelsen som stressar mig. En kompis var och slipade golvet hos oss igår och oljade det, så jag vet inte riktigt var vi ska vara och fira dottern. Det är tråkigt för henne, men vi ska göra så gott vi kan för att hon ska få en fin dag. Det är ju det viktigaste att min äldsta dotter ska få en finfin födelsedag.

Mina studier ska jag titta lite på nu på morgonen så får jag hoppas att jag blir lite lite lugn inombords av det. Annas blir det till att sitta hela påsken med mitt skrivande och det är ok för mig, men tråkigt för familjen.

Det blev många rader idag, men det blev inga igår så det var lite mycket som behövde komma ut.

Ha en finfin söndag - det ska jag ha fast nu med vinterjackan på igen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre snart o kan få ordning på sömnen..
Oror inte dig så mycket, så går allt bättre.
Ger du dig den på att det ska funka, så gör det oftast det!!!
Positiva tankar ger positiva resultat!!
Kramkalas

UllaJohanna sa...

Har också svårt med den här tidsomställningen... Idag känns det verkligen som om tiden är alldeles ur led :-)!
Kom uppraglande här när jag trodde att klockan var sju. Det var hon inte... Insåg när jag knäppte igång radion att det var snarare åtta klockan hade sprungit iväg till.
Ska ägna dagen åt att ställa om klockor och försöka hämta mig från gårdagens bröllopsyra ;-)!

Ha det gott idag och var rädd om dig!

Kramen!