VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 30 mars 2010

Nu måste jag ta tag i mitt skrivande igen.

Mina studier har varit lite (för)vilande några dagar, men makens operation coh tillfrisknande har varit viktigare för mig. Han kommer hem idag så det återstår att se hur mycket jag kan skriva, men jag måste börja. Om jag bara kommer in i det igen brukar det lösa sig.

Det ska bli otroligt spännande att göra detta arbete. Elevers skrivutveckling är verkligen något jag vill jobba med sedan. Det är så underbart att få guida dem genom deras texter. Det är svårt med tonåringarna, men för mig blir det en utmaning.Förhoppningsvis kommer det att finnas fler valmöjligheter än att jobba som lärare.

Nu ska det bli ny lärarutbildning så jag har fått söka på nytt. Enligt det pappret går min sista kurs hösten 2011, men jag har svårt att tro att jag ska behöva ta ett års paus i lärarutbildningen. Det ska bli spännande att se hur det slutar. Om det blir så kan boken få mer tid av mig och det hade varit skönt att få den klar, eftersom jag har bok nummer två i huvudet redan. Även bok nummer tre cirkulerar inom mig, men den blir i så fall väldigt provocerande så det återstår att se om jag vågar skriva om känsliga ämnen.

Ha en härlig dag i solen - jag ska njuta inomhus, medan den skiner där ute


2 kommentarer:

Sara sa...

Kikar in och tankar lite välbehövlig energi, och önskar dig allt gott!

KRAM!

Thessan sa...

Nu kan du vinna en Amis på min blogg! =)