VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 28 juni 2010

Tillbaka till verkligheten

Ja, det har varit tyst här för jag har varit fyra dagar i Bohuslän. Eftersom huset skulle stå tomt ville jag inte blogga om det. Jag kände att det var svårt att förmedla mina tankar kring min helg utan att tala om var jag var någonsatans.

Jag har haft de fyra roligaste dagarna i mitt liv. Vi har skrattat så att tårarna har runnit och jag har varit så glad och lycklig. Det bästa av allt är att jag var NYKTER. Underbar känsla under hela helgen och en helt fantastisk känsla att jag kan titta tillbaka och säga att detta var de rolgiaste dagarna i mitt liv, och jag har varit nykter. Jag gick fortfarande omkring med ett leende på läpparna hela kvällen igår. Det kommer lite bilder senare idag.

Angående min blogg så tar det lång tid för mig oxå när jag ska gå in här. Jag har två andra kompisar som oxå har tre kolumner som det oxå tar lång tid för oss alla att komma in på. Jag vet inte om det är så på alla bloggar som har tre kolumner eller det beror på våra bilder vi har i våra bloggar, men jag hoppas att ingen av er tröttnar att komma in här och läsa fast det tar lite för lång tid för bloggen att öppna sig. Jag funderar på att återgå till två kulumner för att se om den öppnar sig fortare.


Efter en sådan fantastisk helg är allt bara toppen för igår kom även min älskade flickor hem och de ska vara här i minst tre veckor. De är så glada över att vara hemma igen hos mig och hos sina kompisar. Förmodligen är det kompisarna som står högst på listen, men jag låtsas att jag är där. De tycker att det är jobbigt att vara ifrån kompisarna när de är hos sin pappa för de tycker att de missar så mycket. Pappan bor så de är för långt ifrån för att kunna ha kvar samma liv som när de är hos mig, tyvärr. Det är inte roligt för tonåringarna. Men nu har de tre veckor hos sin mamma och kompisarna och det ska vi utnyttja väl.

Ha en underbar dag - det ska jag ha - jag njuter redan


3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att höra att du haft en kanonhelg!!!

Smart att inte skriva ut att huset varit tomt. Syrrans kompis skrev på FB att dom skulle till Lalandia förra helgen och kom hem till ett genomrotat och väldigt tomt hus! Hur smart var det på en skala?

Gött att töserna är hemma oxå. Då slipper du oroa dig och kan mysa med dom!!!

Hur bloggen ska se ut är inte lätt.. Jag röstar (om man får det) på 2 kolumner! Det blir mer lättöverskådligare då!
Så som du har den nu är perfekt, men jag saknar dina böcker i bakgrunden!

Ha en underbar dag i solen!
Kramkalas

Åsa Hellberg sa...

Vad kul att höra, Cattis.
Var i Bohuslän?

Cattis sa...

Åsa: Vi var på Hafstens resort och camping, en helt underbara liten idyll...