VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 19 juni 2010

Glad idag


Igår fick jag betyget för kursen Kreativt skrivande och det blev ett VG. en kurs jag har läst med glädje men dock enbart för att få ihop till heltid. Jag har inte lagt ner särskilt mycket tid på kursen och med det betyget betyder det att det är skrivandet jag ska hålla på med i framtiden, eller hur?

Innan kvällen igår var slut hade jag oxå fått en löparkompis till London Marathon 2012. En kompis till maken är en van maratonlöpare och jag frågade honom igår om han sprungit i London. Svaret blev "Nej, men det hade varit fint". Så när jag ställde frågan om han ville springa med mig om två år sa han "Ja, det hade varit roligt". Så, dagen slutade riktigt bra och jag känner mig nöjd och glad idag.

Solen skiner här hos mig och jag hoppas att den skiner hos alla er andra med och framför allt i Stockholm, när det är bröllop på gång. Jag och min kära syster ska titta på det tillsammans, medan männern grillar och sköter det andra.

Min sömn är underbar för tillfälligt så jag börjar återhämta mig nu och det gör mig så glad. Jag sitter och redigerar min uppsats och insåg precis att jag jobbade med min diskussionsdel som redan var godkänd. Ja,ja, den kan ändå få bli lite bättre.

Hoppas ni alla får en bra dag och helg - jag kommer att få det, det känner jag på mig

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du glad, så är jag glad!!!

GRATTIS TILL DITT VG!!!!!!

Combon ska springa Sthlm maraton nästa år! Är ett gäng på "företaget" vi har, som sprang i år och han ska haka på till nästa år!!!

Ha en underbar dag!!

Kramkalas!