VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 14 juni 2010

Hemma igen

och det känns rätt bra faktiskt. Döttrarna åker till Frankrike med sin pappa i 14 dagar, så nu ska här bli lite lungt, men inte skönt. Saknaden när de är borta kommer jag nog aldrig att gilla, men snart är de så stora att de inte kommer att bo hemma, så det är bara att vänja sig.

På programmet idag står det lite jobb, men annars bara vara tid, och jag kommer att göra det jag känner för. Kvällen kommer att bjuda på ett bautapass från friskis och svettis i tivoliparken då utejympan invigs. 75 minuter med bara Michael Jackson music tillsammans med kära Sis. Det kan inte bli en bättre första dag hemma.

Det kommer lite bilder från vår fantastiska helg, men jag har grejat med internet i över en timme innan jag fick igång det mobila bredandet på ungarnas dator, för det som vi har här i lilla huset ville inte som jag idag.

Hoppas ni får en finfin dag - här skiner solen och jag ska njuta så mycket jag bara kan

1 kommentar:

Tina sa...

Hej vännen!!
Å, har du varit iväg? Jag har inte varit inne & läst på några dagar, så jag har säkert missat massor =)

Å, är de i Frankrike!! Va härligt. Hoppas de får en underbar tid där & att du får det oxå. Saknaden ja.. den är jobbig men bara man vet att de har det bra, så är det aningen lättare!!

Å, har hon oxå migrän?? Stackars henne. Har hon med aura oxå??
Ja, min migrän är ett rent helvete..ärligt talat...
Måste ta en tid till nevrolog nu..börjar bli dax för det. Har inte varit på nån koll på många år & nu börjar anfallen bli lite VÄL svåra. När jag blev inlagd på akuten för nått år sen trodde de att det va en hjärnblödning först..fniss.. men det va det inte som tur va, men de hade aldrig sett ett så svårt & aggresivt migrän anfall förr.

Imorron är jag ledig, så då ska jag vila!!!!!!

Hoppas du mår bra!! va härligt det låter med ett rejält träningspass... önskar jag hade orken & lusten oxå.. men den kommer kanske ;-)

Tack för din vänskap & omtänksamhet!! Betyder mycket!!
Varm kram Tina