VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 3 juni 2010

Sol, sol, sol

Då är det slut på kylan och vinterjackan kan nog hängas långt in i garderoben på riktigt denna gång. Nu svettas jag istället och det är väl meningen att jag ska älska det. För vi svenskar gnäller ju aldrig om hur vädret är, eller hur?

Idag ska en massa papper tas hand om som gett mig lite ångest de sista veckorna, men idag ska allt komma ner i den gula lådan. Sedan ska jag läsa min uppsats som jag ska opponera på, på måndag. Den är på många sidor, över 60 sidor, så nu blir det till att koncentrera mig ordentligt. Jag har fortfarande svårt med koncentrationen och att registrera det jag läser och därför måste jag läsa denna uppsats flera gånger för att verkligen förstå vad den handlar om. Det är något jag lärt mig och framförallt accepterat att det förmodligen alltid kommer att vara så eftersom hjärnan varit så stressad under så lång tid som den var innan jag blev utbränd. Men eftersom jag varken kunde läsa eller skriva för 7 år sedan gör det ingenting om jag måste läsa en uppsats på 60 sidor flera gånger för att förstå den, huvudsaken är att jag verkligen kan läsa den.

Det är också något jag lärt mig under dessa år. Att INTE se hindren, utan möjligheterna istället. Jag är glad för det jag kan göra, inte ledsen över det jag inte kan göra. Jag känner tacksamhet varje dag över att jag faktiskt är tillbaka även om jag inte är tillbaka som många andra. Jag pluggar och jobbar, men jag sköter inget hem eller lagar mat till min familj. Ibland är jag ledsen för att jag inte orkar det, men jag gör så gott jag kan varje dag och då måste jag vara tacksam över det.



Ha en skön dag i solen - det ska jag ha

1 kommentar:

UllaJohanna sa...

Jag tycker du är helt enastående som klarar detta skrivande och läsande och pusslande!

Jättekramen!!!