VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 10 juni 2010

Njuter i "min" stuga

som ska säljas, men vad gör det? Just nu är jag här och njuter av varje sekund. Solen skiner från en blå himmel och jag dricker mitt morgonte, medan systersonen leker med sitt nya lego. Jag har fått sova med öronproppar i natt för de "hemska" fåglarna kvittrar hela tiden för det blir inte riktigt mörkt här på natten upptäckte jag. Men vad gör det när jag ändå "bara" ska vara med familjen idag och det är inget ansträngande alls.


Idag fyller älskade maken år och hans mamma ska bjuda oss på restaurang och sen fika hemma hos dem.










Han är inte den person som bryr sig om presenter så han är inte arg på mig för att kraften inte räckt till för att leta efter något fint till honom. Hans lycka ligger i att få tillbringa dagen med mig och det ser jag oxå fram emot. Han kom in i mitt liv för 11 år sedan och jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva den kärlek som jag fått tillsammans med honom. Alla andra par jag sett har jag tittat avundsjukt på, men när maken kom in i mitt liv fick jag oxå bli ett sånt där par som ser så där lycklig ut(inte alltid, men för det mesta. Helt underbart har det varit. Det har inte varit lätt alla gånger, med min utbrändhet och mitt sockerberoende, men han har alltid funnits vid min sida. Han har aldrig ifrågasatt mig när jag var utbränd utan alltid förstått min trött het och utmattning. En förståelse jag aldrig varit med om i tidare förhållande när det gäller min hälsa och mitt mående.

Nu ska vi spela det nya memoryspelet som Alex fick igår av mig så på återseende.


Jag önskar er alla en finfin dag och hoppas er himmel är lika blå som min


2 kommentarer:

Nina sa...

Hoppas ni får en bra dag, och att du har det jättemysigt i stugan. Kram!

Sara sa...

Det låter härligt min vän! Njut av vilan i stugan!

Varm kram