VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 5 juni 2010

Solen skiner fortfarande

och jag sitter fortfarande i min källare och sköter mina studier som en duktig student ska göra. Men snart ska jag med ut i solen och njuta av att jag kan tänka på annat än elevernas skrivutveckling.

Klassen blev mycket glad när jag kom igår och bjöd på kakor. Detta var mitt tack till dem och jag fick faktiskt en hel del kramar från 15-åringarna. En tjej hade otroligt många stavfel förra våren när vi började med skrivövningarna och den sista texten hon skrev denna vår var helt korrekt skriven. Jag behöver inte tala om hur glad hon blev när jag berättade för henne. Eleverna kunde såklart inte förstå hur jag kunde skriva så många sidor, det skulle de minsann aldrig göra. Men, jag är övertygad om att många av dem kommer att skriva ett examensarbete och det med bravur.

Jag gav min handledare ett exemplar av min uppsats och hon kommer att läsa den när hon får semester. Hon skulle även höra av sig till hösten så att jag ska komma och göra skrivövningar med hennes sjuor. Det kan inte bli bättre. Jag ska även åka dit efter min lärarpraktik i London och berätta om just min lärarpraktik för hennes elever som hon har i engelska. Allt detta ger mig erfarenhet att vara lärare och jag känner mig mer och mer trygg i rollen att vara lärare.

Idag har jag hela dagen på mig att studera den uppsats jag ska opponera på, på måndag och jag har även morgondagen till detta. Dessa timmar hoppas jag att jag kan förbereda mig så bra att jag blir en bra opponent. Det ska göras på ett speciellt sätt och jag har börjat skriva ner hur och vad jag ska säga.

Jag måste ju berätta - jag ska till mitt paradis - stugan - på onsdag. Det är studentfest för oss och jag ska ha min systerson med mig. Han längtar och pratar om detta varje dag. Så, fem dagar i stugan får jag nästa vecka och dessa dagar kommer direkt efter att jag är klar med min uppsats, det kan inte bli bättre.

Ha en otroligt härlig lördag nu i solen - jag ska njuta så mycket jag bara kan

2 kommentarer:

Linn sa...

Trevlig. Jag vill också ha kakor!!! :)

Cattis sa...

Ja du Linn, det ville mina barn oxå och det blev en skiva sockerkaka kvar efter att klassen ätit vad de skulle. Jag får väl baka lite till famniljen med :)

Då kan du med komma hit och smaka ;)