VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 8 juni 2010

Jag är inte pigg, men glad ändå

Nu kan jag börja plocka undan papper och skräp som har samlats i mitt skrivarrum de senaste månaderna. Nu kan jag plocka fram boken igen och bara göra det jag vill och känner för.

Igår var jag helt utmattad och det är ju inte så konstigt. Idag är jag trött och seg, men det känns ändå underbart härligt.

Alla som lyssnade på min examination tyckte att ämnet jag skrev om var otroligt intressant. Om ni inte visste det har man publik oxå när man ska försvara sin uppsats. Alla var snälla, så det blev inte så jobbigt som jag hade trott. Helt plötsligt när jag kom in i salen kände jag bara "detta är mitt, detta är jag som kan allt om mitt ämne ingen annan". Sen gick allt bara bra som ni har förstått

Nu ska jag vila en vecka i min lilla stuga och virka och bara vara, sedan ska jag göra de små justeringar min examinator ville att jag skulle göra. Efter de justeringarna är mitt examensarbete klart och det kommer då att publiceras på nätet till er alla.

Idag ska jag, mina barn och dotterns bästis + hennes mamma, fira vänskap och att min uppsats är klar så de är hitbjudna på fika. Men som matmissbrukare jag är tittar jag på när de mumsar i sig alla goda kakor och tårtor, men det gör mig inget, jag vill inte äta utan jag njuter av sällskapet isället. Det är underbart att ha kommit så långt att jag kan köpa hem godsaker utan att själv vilja äta. Tacksamheten över att vara sockerfri är så stark så det finns inga kakor i världen som kan försöka fresta mig, för det går inte. Befrielsen över att INTE vara besatt är en annan härlig känsla som jag går omkring och känner. Med tacksamhet och befrielse inom mig kan inte livet vara bättre just nu.


Ha en finfin dag alla därute i det gråa vädret - eller ni har bättre tur än mig - ja,ja jag njuter i alla fall

5 kommentarer:

Tina sa...

Bra jobbat vännen!!!
Nu får du återhämta dig lite & ta dig en förtjänt vila.
Önskar dig en underbar dag!!
Varm kram Tina

Johanna Wistrand sa...

Massor av grattis till din examen, Catharina!
Och till 0 sötsug!
PS: Jag har också blivit helt av med mitt nu :-)

Sara sa...

Underbar läsning, jag är så glad för din skull!

Kram!

Anonym sa...

GRATTIS! Du är fantastisk helt enkelt! Du må tro att du inspirerar! Hoppas du får vackert väder istugan! Stor kram från mig!
/Anne

Nina sa...

Jag kämpar också med mitt sötsug, och oftast vinner jag den kampen. Men dessvärre trillar jag dit ibland, men jag har (tack och lov) styrkan att låta bli att fortsätta. Jag var också sockermissbrukare länge, kommer ihåg som barn så åt jag vaniljsocker, strössel, farinsocker ... Vad som helst, bara det var socker! Det är först sista åren jag har kommit förbi det och lärt mig hantera mitt missbruk.

Kram och njut av din ledighet!