VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 19 december 2011

Julstress eller inte

Här är det ingen stress. Det jag hinner med, det hinner jag med. Igår var jag och köpte gran, ensam. Så den som kommenterar granen kan vara utan julklappar. Som vanligt är det jag som fixar o donar. Så blir det när maken jobbar och jobbar och så jobbar han lite till. Just nu är han i Polen, men kommer hem på ons morgon och då förmodar jag att han måste jobba lite extra eftersom han har varit iväg.

Japp, just denna jul är jag lite less på allt jobb, men jag vet ju att så är det när man har eget.



Jag gör så gott jag kan för att få må så bra som möjligt och idag är det en alldeles speciell dag. Idag ska vi julpyssla. Jag har bjudit hit min bästa kompis och hennes tre barn. Min syster och hennes två barn och flickornas halvsyskon och deras mamma. Ja, ni läste rätt. Jag har bjudit hit min exmans nya familj (inte han såklart). Mina barn träffar inte sin pappa just nu och jag vill inte att de små syskonen ska bli lidande i allt detta som händer just nu, för de är för små för att förstå. Så jag skapar en relation med flickornas styvmamma och ser till att de fyra syskonen kan fortsätta att träffas. Idag är det då storapysseldagen. Jag ser verkligen fram emot när huset är fullt av barn och vuxna som pysslar och myser.

Jag önskar er en lugn och fin julvecka. Ta det lugnt det gör jag


Inga kommentarer: