VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 14 november 2010

Sista veckan är inledd

och det känns faktiskt bara bra. En sak som har gjort att detta känns så bra är att när jag inte mådde så bra de första veckorna, så shoppade jag inte heller, SÅ, det kan jag göra nu när jag vill, orkar och känner för det. Det återstår att se om jag måste lösa in flygbiljetten för att kunna köpa allt jag villo lifta hem, eller om punden räcker till det jag vill. Det gör de i och för sig inte, men om jag funderar länge innan jag handlar så kanske det löser sig, så att lilla jag blir nöjd.

Sista veckan inleddes med att göra lite fina afroflätor. Det har jag gjort två gånger innan och jag tycker att det är mysigt att ha dem.

Idag blir det OA (Overeaters Anonymous) möte för sista gången och sedan blir det Harrods för sista gången, Hyde Park för sista gången och Pub Victoria där jag varit på min skrivkurs, blir det oxå besök för sista gången. Denna rundan i London vill säga. Hit åker jag nog snart igen, vet bara inte när. :)

Det är lite svårt att koncentrera sig på skolan, lektionerna och mina studier nu för jag vill bara leva Londonliv, men en sak i taget så klarar jag av allt, tror/hoppas jag.

Jag önskar er alla en finfin söndag - det kommer jag att ha, det känner jag på mig

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Tänk att din vistelse snart är slut.
Vad bra du har gjort det för dig själv, Cattis.
Heja!

Anneli Stålberg sa...

Vad fort tiden går. Hoppas du får härliga sista besök idag och att du hittar mycket fint att shoppa :)
Kram!

Cattis sa...

Ja, Åsa, det känner jag med varje dag. Det är underbart att jag gjort denna resan.

Ja, Annelie, det blev mycket fint att shoppa idag, och nu ska bara allt få plats i resväskan med.

kramkram

Ninas skrivarlya sa...

Tänk vad tiden går fort ändå. Jag tycker inte det var så länge sedan du åkte iväg och snart ska du hem igen. Hoppas verkligen att du får det jättebra sista dagarna.

Kram

Cattis sa...

Ja, det känns mycket bra, nu inför dessa sista dagar, Nina. Jag ska ta vara på varje dag o njuta så mycket jag bara kan.

kram o godnatt