VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 16 november 2010

Börjar bli trött



Klockan är snart halv 5 och jag har varit vaken sen 2. Jag har lite ont i halsen och börjar bli förkyld. Det är tur att jag är ledig idag och kan vara hemma och sova om jag behöver det senare.

Min sista kraftansträngning i skolan är att göra en powerpoint presentation om Hastings och slaget där 1066. Jag har börjat på det, men det måste blir färdigt idag. Det känns lite jobbigt, men jag ska åka in till en bokaffär och köpa en bok om landets historia och försöka lära mig mer om Hastings så att jag kan göra en bra presentation.

Jag har börjat packa för hemresan och det ska bli skönt att komma hem till familjen, men jag kommer aldrig att ångra att jag åkte hit. Det har varit helt underbart att få göra denna resan för mig själv, med mig själv. Och kanske för familjen där hemma oxå...kanske skrev, jag... eller det är bara jobbigt när en mamma reser bort? Ja,ja, det spelar ingen roll vad de tycker, snart är jag hemma igen och då blir det nog som vanligt igen för oss alla hoppas jag, eller blir det inte det. Hur det än blir, så kommer det att bli bra.

Gör det enkelt - det vet ni va?

Ha en skön tisdag - det hoppas jag att jag får om jag kan sova lite först

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj då!
Inte bra att du inte kan sova.. Men bland kan förändringar rubbar nattsömnen.. Vad det är man ska göra..
Gött att du snart trampar svensk mark igen, vad det än innebär!
Kramkalas

Cattis sa...

Japp, det blir bra igen. jag fick sova till halv 9 nu, och när jag vaknade sken solen från en blå himmel, så det blir säkert en bra dag.