VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 15 februari 2010

Sista dagen i Min stuga

Jag hoppas denna dag kommer att bli lika vacker som dagen igår. Jag ska njuta så mycket jag bara kan för i morgon vid denna tid sitter jag i bilen och flyger fram genom Stockholm.

Denna dag ska jag förvalta väl. Studier, promenad och joggingtur blir det idag innan jag och svärmor ska ut på en "liten" shoppingtur. Jag kan inte skriva var vi ska handla för jag ska handla till min "lilla" dotter som fyller 14!! om ett par veckor. Men jag kan säga så mycket att vi ska köra till Valbo köpcentrum och ni som vet hur stort det är kan räkna ut att ingen kan räkna ut vad dottern ska få.

Det är underbart att ha fått kontakt med min underbara svärmor den sista tiden. Tack vare internet. När jag nu inte har någon kontakt med mina egna föräldrar känns det otroligt skönt att få ha henne att komma till ibland. Det är snart tre år sedans om jag tog avstånd till spriten och nu har de väl vant sig vid ett liv utan sina döttrar så att de skulle välja oss helt plötsligt känns väldigt avlägset. Sorgligt men sant.

Jag lyssnade på en föreläsning i onsdags på Vändpunkten om missbrukaren. Han som föreläste pratade om "en kidnappade hjärnan" på missbrukarna. Tänk då om man är missbrukare + gravt medberoende, hur svårt måste det inte vara då att känna några moderskänslor? Hjärnan är då inte bara kidnappad av drogen utan den tänker bara på att ta hand om den andra missbrukaren och hjälpa den i sitt liv.

Jag vill inte ha missbruket i mitt liv så jag accepterar situationen även om det är sorgligt.

Ha en skön måndag - det ska jag ha i min underbara stuga

1 kommentar:

Tina sa...

Njut min vän!!!
Kör försiktigt när du påbörjar resan hem igen!
Kram Tina