VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 6 februari 2010

Idag tapetserar vi

Det blev bio med syster dottern igår. Vi hade det jättemysigt. Lillebror blev inte avundsjuk alls eftersom jag sa att han oxå skulle få en godispåse. Det räckte för honom och det är ju billigt och bra. Efter det bjöd syrran på en fantastisk måltid på Mc Donalds.




När jag kom hem var det fåtöljen som gällde. Det var underbart för jag hade inte mått så bra under dagen. Jag hade ju tagit en lugnande tablett på morgonen INNAN de ringde och sa att det inte blev någon tid hos tandläkaren.Så jag var lite off hela dagen faktiskt. NU måste jag gå och vänta i 14 dagar tills den ska ut och gå igenom samma sak igen som jag gjorde dygnet innan jag fick återbudet. Rätt trist faktiskt.

Idag står det tapetsering på schemat och det återstår att se hur många väggar som är redo att ta emot lite fina tapeter. Jag vet inte om de är färdigspaklade och slipade. Jag hoppas innerligt att min vägg är det så jag kan få upp min fina bokhylla där på väggen.

Denna helgens arbete involverar våra tonåringar oxå. Nu är det dags att ta tag i huset hela helgen, för nu snart är köket klart helt färdigt. Två av de tre tonåringarna är friska att jobba på och ni kan tro att de ska få slita.

Ha en skön lördag - det ska jag ha

1 kommentar:

Anonym sa...

Trist att gå o vänta på något som man ogillar att göra!
Låter som det blir en spännande helg hos er!
Hoppas tapeten kommer upp o att det blir lika bra som du förväntar dig!!!
Ha en fin helg!
Kramkalas
CH