VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 5 februari 2010

Frågeställningen är klar

tror jag i alla fall. Det gick bra i skolan och jag har släppt på all ångest när det gäller detta arbete, eftersom det är gott om tid, jag har redan mycket material och jag känner mig fokuserad.

Nu ska jag skriva min frågeställning till mina klasskamrater i ett forum på nätet och sedan få respons på den. Jag har frågeställningen klar för mig men jag vill bara få feedback på den från mina kurskamrater innan jag spikar den till 100%. Jag kan redan nu börja läsa litteratur kring skrivutvecklingen och datorns roll i skolan.

Jag fick en förfrågan i en kommentar om tabletterna som innehåller melatonin. De tabletterna jag fått heter circadin och de ska enligt artiklar vara svåra att få utskrivna här i Sverige för det finns inte så mycket forskning kring hur de verkar. Jag fick dem och de hjälper mig redan efter en vecka så jag är fylld av tacksamhet.

Denna dag skulle jag bara vilja hoppa över. Jag ska nämligen dra ut en visdomstand och jag har ångest, är nervös och skulle bara vilja avboka tiden. Syrran ska följa med och skjutsa för mig för jag har fått en liten lugnande tablett av min läkare inför denna dag. Jag fick oxå starka smärtstillande tabletter, men däör blev läkaren lite orolig eftersom min beroendehjärna går nog igång på tabletterna. Jag måste vara försiktig och inte ta för många. Hon trodde jag skulle gilla det tillstånd jag hamnade i med värktabletterna och vilja stanna kvar där. Ja, varför inte. IN i dimman.

Nej, usch, droger är ett avslutat kapitel för mig. Denna dagen ska bara klaras av utan smärta och ångest, sen återgår jag till mitt drogfria liv igen. Jag kommer fortfarande ihåg hur jag mådde när jag drogade och vill inte vara där igen. Valet är ganska enkelt när tanden väl är ute om hur jag vill/ska leva mitt liv. Om ni nu börjar fundera på om det var tabletter jag drogade med tidigare och hur dumt det är att ta de nu, så kan jag tala om att jag har inte varit tablettmissbrukare. Jag drogade ner mig totalt på maten och spriten när jag kände för det.

Jag har målat upp värsta bilden idag om smärtan och rädslan så det kan inte blir värre, tvärtom, det blir nog lättare än jag trott och då blir jag gladare när det är över. Jag är inte rädd för att dra ut den, jag är rädd för smärtan efteråt.

Jag återkommer med rapport om smärtan och hur jag överlevde denna dag.

Ha en skön dag - det önskar jag att jag får


Inga kommentarer: