VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 15 februari 2010

Sista bilderna från Finnböle

Då var det dags att packa väskan och fara hemåt igen. Till gråa Skånelandet.

Det ska bli skönt att komma hem till min familj, men tråkigt att lämna detta vackra landskap. Det ska bli tråkigt att lämna tystnaden och ensamheten som gör att jag kan koncentrera mig på mina studier. Inget att tvätta, inga att plocka efter, inga att skjutsa hit eller dit, helt enkelt en vecka bara för mig.

Men, men den kommer snart igen, jag har redan kollat in almenackan när jag kan köra hit och skriva igen. Det ska bara kollas med mitt arbete om jag kan vara ifrån det en vecka.


Det är tur att jag har fina bilder med mig hem som jag kan titta på och drömma mig tillbaka.


Utsikt från fönstret i vardagsrummet.


Jag är otroligt nöjd med mina dagar här, men jag funderar mycket på varför jag ALDRIG är nöjd med det jag gör utan jag ser bara allt det jag inte gjort, det jag har kvar av mina studier.

Jag har gått igenom mina böcker.
Jag har skrivit uppsatsplanen som ska vara klar till torsdag.
Jag har skrivit mina texter till de andra kurserna.
Jag har läst ut en bok som ingår i en av de andra kurserna
Jag har gett respons på två texter i den ena kursen. Det ingår att man ska ge resons på fem texter.

ÄNDÅ

Funderar jag på att jag inte läst böckerna mer ingående.
Att jag inte tagit del av den ena litteraturdiskussionen i den andra kursen
Att jag inte gett respons i den andra kursens texter.
Att jag inte är nöjd med min uppsatsplan, eftersom jag inte vet om det räcker det jag gjort.

Det kändes bra att skriva ner vad jag gjort, för det är ganska mycket ändå.

Jag måste helt enkelt vara nöjd med det jag gjort här, eller hur?

Ha en skön måndag kväll - det ska jag ha med min kära svärmor

2 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Tycker du ska vara helt nöjd med vad du har gjort! Det var inte lite du räknade upp!!! Du är ju en riktig kämpe, ju!

Hoppas du får en fin veckostart!!!
Kramen och var rädd om dig!

Sara sa...

Du har ALL anledning att vara nöjd min vän! Och vilka härliga bilder :)

KRAM!