VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 3 februari 2010

Nu har det snöat igen...

och det kommer förmodligen lite bilder från skåneland senare idag.

Idag är det en hemma dag tills i eftermiddag då min resa tar ett nytt rus framåt. Idag börjar Vändpunkten som ska få min inre resa att lindra det som inte lindrats ännu.Varje onsdag 16-19 ska jag vara i denna grupp. Gruppens dynamik är så viktig så kan man inte gå varje vecka får man inte vara med.

Det gör mig så gott att ha några dagarns vila innan jag på riktigt ska köra igång med examensarbetet. Jag får tid till mig själv och det viktigaste - till boken. Det är så intressant och roligt när jag väl sätter mig vid datorn och se hur texterna växer och många gånger blir det inte som jag tänkt från början. Karaktärerna går andra vägar än den jag valt.Det trodde jag inte var möjigt när jag började skriva, jag trodde att jag hade historien klar, men så var det inte. När jag börjar skriva kan den scenen sluta på ett helt annat sätt än jag tänkt mig från början.

Ha en underbar dag i snön, vi vet inte hur länge den stannar. Jag ska mysa idag(inomhus).

Inga kommentarer: