VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 7 februari 2010

Antal ord i min bok

69 000
Det är så många jag har i min bok just nu. Jag tror att jag har fler filer på den gamla datorn med fler scener och då blir det fler ord oxå. Men 69 000 ord känns rätt bra faktiskt. Nu önskar jag då att jag orkar ta tag i att göra en tidslinje, för jag tror att om jag kan göra det blir det lättare att sortera scenerna coh kompletera det jag behöver innan jag ska börja skicka till förlag.

Jag ska skriva ett examensarbete denna vår + två distanskurser om skrivandet. Det är då rätt svårt att hitta motivationen och orken till min älskade bok. Jag är glad att jag bloggar om det för annars hade det varit lätt att lägga undan den och inte bry mig om att skriva mer eftersom jag är så trött.

Eftersom jag påbörjar så många projekt hela tiden är det svårt att göra dem färdiga, men eftersom bloggen går ut på att skriva en bok, ska boken bli klar. Jag vill och jag ska skriva klart den, men NÄR, det är frågan. men jag tror inte att det blir bra om jag stressar fram något. ALLTSÅ får det ta den tiden det tar. Jag har skrivit lite nu på morgonen och det känns lite motigt, men om jag skriver några rader varje morgon är till slut de sista scenerna klara.

Ha en go söndag - det ska jag ha

2 kommentarer:

Beppan sa...

Hej!
Du har fått en utmärkelse av mig! Se Beppans skriverier!!
:)

Pia sa...

Vad roligt det var att läsa dina texter idag. Glad för din skull, både för att du gillar tapeten (du är värd den) och för att det går bra med din bok.