VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 10 februari 2011

Kan inte riktigt greppa

att min älskling(min bok) är mitt kursmaterial. Jag vet att jag skrev om det i förra inlägget, men det känns fortfarande lite mysko inom mig.

Jag har skrivit den första uppgiften klart idag. Well, inte riktigt klart, men jag har rätt antal tecken (2500 inkl blanksteg) och har morgondagen på mig att få den så bra jag kan innan deadline i morgon natt 23.55. Men ni som följt mig vet ju hur kvällstrött jag är så jag skickar nog in den tidigare, för 23.55 sover jag nog.

Nu ska jag fördjupa mig i böckerna om hur det är att lära sig ett annat språk. Det är det min undersökning går ut på när det gäller mitt examensarbete denna termin.


Jag har flyttat ner i mitt skrivarrum nu och lär bli kvar här tills den 10 juni, då är skolan klar och jag med förmodligen. Att jag flyttade ner hit just idag från vardagsrummet, beror på att jag har en mycket sjuk man i soffan och trots sin sjukdom verkar han ha kraft att prata, så jag blir mer effektiv i min lilla lya.

Ha en fortsatt fin torsdag - själv njuter jag rätt bra som jag har det just NU

2 kommentarer:

kajsa. sa...

intressant blogg..!

jag skriver också mycket, men älskar alltid mina böcker när jag startar dem - sedan tröttnar jag & tycker att det är kasst det första i boken medan jag fortfarande älskar det sista.

har skrivit en härlig text i min blogg - den heter dagens bok om du vill läsa lite lätt underhållning.



http://kascha.blogg.se/

Cattis sa...

Det är därför jag är så tacksam över min blogg. Jag "måste" skriva klart boken för alla som följer mig och väntar med spänning på slutet av boken och för mig själv.

men jag förstår din känsla för jag känner med så med många av mina prjekt.

kramkram