VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 12 april 2010

Det lönar sig inte att vara snål


Jag har haft nyponpulver på min gröt i över två år tror jag. När det tog slut beställde jag inte mer. Nu skulle jag spara några kronor tänkte jag. Fem dagar efter jag slutade har jag inflammation i hela munnen. Jag har ont på så många ställen att det kan inte bero på att det är hål eller dåligt rengjorda tänder, det måste vara något annat. Så, jag ringde min Örtagård igår och beställde nytt pulver för så här kan jag inte ha det med smärtor i hela munnen så ingenting är gott eller roligt. Det är inte ens roligt att äta och när en matmissbrukare säger så då är det allvar.


Maken tror nog inte riktigt att det kan bero på att jag inte ätit nyponpulver och det kanske inte är det heller, men jag vill inte chansa på det. Vem vill gå och ha smärta i hela munnen varje minut?

Inte jag i alla fall. Så 1.8kg nyponpulver ska snart hämtas ut till lilla mig. Levererar posten samma dag som det skickas??

Idag har jag hela dagen på mig att skriva på och det känns bra. Igår blev det inget, varken studier, 15 minuterpåbokenskrivande eller blogginlägg, men idag är jag på G igen.

Solen skiner hos oss och hundarna har redan fått en runda bredvid min cykel, så nu är timmarna framför mig mina - bara mina

Ha en underbar dag i solen - jag ska njuta när jag sitter här framför datorn och låter bokstäverna fastna där de ska.

Inga kommentarer: