VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 19 mars 2009

Var det bättre förr?

När jag var tonåring för 25 år sedan gick jag och tittade lite försiktigt på killarna. Jag berättade absolut INTE för min mamma om mina känslor och hon frågade aldrig heller. Vi var nog många som hade det på det viset då, tror jag. Var det då bättre förr? Med tystnaden och smygtittandet? Mina tonåringar hade lektion med mig i morse med hur tonåringar raggar idag. Jag tyckte deras raggningsrepliker var så fantastiskt påhittiga att jag vill dela med dem med er här. Skratta, gråt, bli förtvivlade eller använd dem. Ni bestämmer själva.


Jag är ny här i stan och hittar inte min lägenhet, kan du visa mig din lägenhet.

Ska våra tungor skaka hand?

Jag har tappat min nallebjörn, vill du sova med mig?

Jag har tappat mitt mobilnummer, kan jag få ditt?

Fryser du inte? Du har varit naken i mina tankar länge.

Har du en spegel i din ficka för jag kan se mig själv innanför dina byxor.

Jag känner oerhörd tacksamhet över att ha en make som jag ska leva resten av mitt liv med, för då slipper jag fundera ut vilken av replikerna som jag sklle provat när jag söker en partner.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Cattis

1 kommentar:

Anneli sa...

Störtsköna repliker allihopa! :D.

Starkt av dig att berätta om dina erfarnehter för skolklasser. Tror att det är enormt vikigt för barn att få höra att det finns andra i samma situation som dom själv och att det inte är deras fel. Du gör verkligen en insats!