VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 3 mars 2009

Rockaffär i London

Jag skriver och jag shoppar, men egentligen skulle jag behövt ha en vecka till kursen och en vecka till shoppandet, för önskelistorna är långa från Sverige. Min äldsta dotter vill ha rockkläder, men det är inte de affärerna som är överflödiga på oxford street precis. Vet någon om någon rockaffär som säljer kläder till tuffa tonåringar?

Det är tur att jag vaknar mycket tidigt(4 engelsk tid) för nu när jag har sovit är jag pigg och kan skriva ner lite tankar i boken i alla fall. Då har jag några nya scener med mig till Ann när hon ska coacha mig.

I detta fina litterära rum coachade Ann mig igår. Hur mysigt som helst.


I morgon är det en ledig dag och på kvällen är det pubwalk. Då ska jag sitta hemma och skriva på förmiddagen och sedan shoppar jag på eftermiddagen innan pubwalk.

Vi kan inte ta åt oss äran för våra talanger.Det som räknas är hur vi använder dem - MADELEINE LÉNGLE

Ha en bra dag

Cattis

4 kommentarer:

Anneli sa...

Vad jag önskar att jag också fick vara i london :), passa på och njut så mycket du bara kan! Har tyävrr inga bra tips på affärer med rockkläder, men personligen har jag alltid gillat att gå på portobello road (jätteloppis) och titta, där finns allt! Eller gjorde iaf det för typ 10 år sen när jag var där senast.
Sköt om dig!
Kram

Matilda sa...

Från Oxford Street ner på Regent Street (Hambleysgatan) ner mot Picadelli circus. På din vänstra sida kommer du att hitta Carnaby Street. DÄR kan du hitta lite "rockigare" affärer! Lycka till :)
(tar inte alls lång tid att gå om man inte springer in och ut ur alla affärer längs vägen :p)

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Oj vad härligt det verkar!
Du har fått en utmaning av mig. Kolla in den på min blogg och anta den om du har tid och lust.

Cattis sa...

Tack för tipsen. Valde carnabystreet för att den låg lättast till för mig att hitta. Därvar inte riktigt sådana affärer som ajg tänkt mig, men jag hittade en "Vans" affär och fann det döttrarna sökte. Det blev skor, munkjacka, t-shirt, varm munkjacka och block. 158 pund fattigare. Vad gör man inte för barnen??