VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 3 mars 2009

Utmaning 62 om en extra kroppsdel

Malin sitter i soffan och är helt slut. Hon har varit på kurs hela dagen och huvudet hänger inte med längre. Hennes tankar är i köket där hon verkligen skulle behöva plocka undan, diska och sedan laga mat. Hur ska hon hinna? Hade hon haft tre armar istället hade allt jobb i köket tagit mindre tid. Den extra armen kunde verkligen hjälpa till att plocka undan. När en arm lagade mat kunde de andra två diska, tänk vad effektivt det hade blivit. Även om kvinnor är effektiva i köket när de gör något verkar det ibland som om de behöver vara änne mer effektiva för att omginvningen ska vara nöjd.

Med tre små barn i hemmet hade också den där extra armen varit till nytta. Tänk, att kunna torka mer än en näsa samtidigt, vilken lycka. När barnen sitter i famnen och maken kommer hem hade hon kunnat lösgöra en arm och gett honom en klapp på kinden och då hade han också blivit lite lyckligare än han är nu när inte hennes armar räcker mer än till barnen.

-Oh, vad jag önskar att jag haft tre armar, säger Malin högt innan hon går in i köket och sätter igång


Endast hjärtat vet var det som är dyrbart står att finna - FJODOR DOSTOJEVSKIJ

Ha en bra dag

Cattis

Inga kommentarer: