VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 2 mars 2009

Måndag morgon i London

I går när jag blev coachad av Ann ville hon att jag skulle prova att skriva en scen i tredje person. Jag blev lite rädd, men lovade att försöka. Jag fick bara ihop en halv sida som jag skickade till henne och jag hade fått ett svar där hon skrev att det såg lovande ut. Jag är på rätt spår i alla fall.Det känns bra. Nu ska jag inte springa i affärer idag (bara en liten runda på Marks & Spencer)så jag kommer att komma hem lite tidigare än igår och då kan jag skriva mera hemma.

När jag skulle lägga mig tog jag med mig anteckningsblock och skrev lite på många nya scener som vi pratade om när under vår timme. Jag har mycket inom mig som ska ner på papper nu och för det behöver jag tid och kraft. Det är svårt att klara av allting när shoppinglistorna hemifrån är låååånga. Jag tar lite varje dag så ska allting ordna sig hoppas jag.

När vi är ensamma kretsar hela vår uppmärksamher kring våra liv, kring minnen och detaljer som omger oss - VIRGINIA WOOLF


Ha det bra

Cattis

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååå vad jag är avundsjuk! Har gått distanskurs för både Johanna och Ann och tycker att de är kanonbra lärare. Skulle gärna vilja träffa dem. Hälsa, om de nu skulle råka komma ihåg mig :)

/Karina