VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 20 mars 2009

Utmaning 79 - en resa

Det finns inga andra reser än skrivaresor i mina tankar just nu. Jag har en stressad vår framför mig, men i tankarna planerar jag för ännu en skrivaresa till London om ett år.

Eftersom jag skriver en bok, älskar London och behöver skrivtid finns det inget jag prioriterar mer än en skrivarresa. Jag märkte oxå under denna resan att min familj klarar sig alldeles utmärkt utan mig och därför kan jag göra ännu en.

Skrivarkursen gav mig mycket mer än jag kunnat tro. Jag hade en illusion innan resan att jag skulle skriva hur mycket som helst, men det gjorde jag inte. Men enligt Ann skrev jag mycket. Jag var ensam efter skrivarkursen varje dag och det var helt underbart att få göra precis som jag själv ville.

Denna resa betydde mycket för mig på många plan och därför tänker jag göra en likadan resa om ett år. Jag lever fortfarande en dag i taget, men jag älskar att drömma och planera resor och därför tänker jag lite längre fram när det gäller denna resa. Den utveckling somjag kände i mitt skrivande skulle alla få vara med om, det var en häfit känsla att komma hem och göra skrivövningar och jag märkte att jag tänkte på ett helt annan sätt än innan skrivarkursen.

För mig är skrivarresa nummer ett helt klart, helst i London också såklart.

Följ mig här så får vi se om denna dröm/plan slår in.

Ha en bra dag

Cattis

Inga kommentarer: