VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 18 mars 2009

Utmaning 77-vatten

För mig är vatten viktigt på många plan. Jag märker det verkligen nu när vi renoverar och de stänger av vattnet ofta.

Jag kan inte klara mig utan vatten eftersom det är den enda vätska som jag dricker sedan 2.5 år tíllbaka. Ni som följer mig här på bloggen vet vad mina stunder med te betyder för mig. Hur tror ni att jag skulle vara om jag inte hade dem? Ingen trevlig människa tror jag.

Jag har i och för sig vant mig vid att dricka vichyvatten med smak istället för kranvattnet, men det är fortfarande min livlina-att ha möjligheten att ha tillgång till vatten.

När jag var utbränd var jag så dålig att jag inte orkade tvätta mig. Gissa hur jag luktade då? Jag tänker tillbaka på den tiden nu när jag skriver och jag kan nästan tänka att man kunde tro att jag inte hade tillgång till vatten som jag såg ut och luktade. Tänk att ja kunde bli så utmattad att jag inte kunde ta till vara på de möjligheterna jag har i mitt eget hem.

Vattnet gör att mina döttrar kan gå till skolan. Utan vattnet hade de stannat under täcket, för de kan absolut inte gå utanför huset utan att ha tvättat sig på morgonen.
För mig och oss i denna del av världen är vattnet viktigt på flera sätt. Människorna i andra delar av världen har inte samma uppfattning som oss. De bryr sig inte om att ha möjlighet att tvätta sig under armarna eller om det är smak på vattnet de har tillgång till - de är lyckliga att kunna leva dag för dag med rent vatten, OM de har tillgång till det.

VATTEN ÄR LIV FÖR OSS ALLA

Cattis

2 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Vi överlever inte utan vatten, nej! Inte bokstavligt heller. Därför är det så hemskt i de länder där de inte kan dricka vattnet, för att det är så mycket kolibakterier i det. Och så är det störthett också. Stackars människor. Visst kan man må så dåligt att man inte ens orkar med det enklaste och mest basala, som t ex att tvätta sig. Du måste ha varit mycket deprimerad. Men nu är du uppe och verkar glad och tillfreds. Det måste kännas härligt! Cissi

Margareta sa...

Många saker att tänka över i din text och framför allt lyckan över att ha fri tillgång till vatten.