VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 6 mars 2009

Sista kursdagen

Igår hade vi vår kurs på en pub, Victoria, i deras library room. Helt fantastiskt, vilken känsla att få sitta där och skriva några timmar.



Vi gillade det allihopa, här sitter jag och Patrik och skriver på en uppgift.






Alla skrev så pennorna glödde.





Jag och Patrik gick ner en våning till puben och satt där och skrev medan vi väntade på vår cochingtimme.




Här sitter jag och väntar på Ann, inför min coachingtimme. Lugnt och behagligt framför brasan.



Idag är det sista kursdagen och jag känner oerhörd tacksamhet för dessa dagar. MEN veckan är inte slut än, i morgon är det kreativitetskonferens i Dickens Inn.

På förmiddagen idag ska jag köpa de sista sakerna, min yngsta dotter vill ha en DC keps, jag hoppas innerligt att jag kan hitta det.

Mitt skrivande går framåt, jag bara sprutar ur mig texter och allt som behövs nu är tid. Det har jag inte nr jag kommer hem och för att jag inte ska känna mig stressad har jag bestämt att mina texter och boken ska vila tills efter april. Då är min 40årsfest över, konfirmationen klar och köket på plats(får vi hoppas). Idag ska jag skriva ett dokument med alla scener jag och Ann har bestämt ska vara med i boken, nya scener vill säga. det ska jag jobba med nu tills affären öppnar så jag kan köpa banan till frukost. KLockan är halv 6 och jag har varit vaken en timme. Jag hinner med mycket under morgonen och det är skönt.

När jag talar med dig glömmer jag tiden - JOHN MILTON

Ha en bra dag

Cattis

2 kommentarer:

Sofie B-C sa...

Hej! Har inte hunnit kolla bloggarna på sistone -vad roligt att det gått så bra i London. Och då ses vi ju på kreativitetskursen imorgon!//Sofie

liselotte sa...

Härligt att höra att du är nöjd med kursen i London. Vilken UNDERBAR miljö att skriva. Lycka till med att utveckla ditt fina skrivande