VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 5 mars 2009

Utmaning 64 om att sitta fast

Hans gick på vingliga ben genom byn. Klockan var bara tio en helt vanlig tisdag, men Hans gång skvallrade om att han varit bland sina spritgömmer igen fast klockan inte var mer. Hans var fast i spritens klor och kom inte ifrån den. När han vaknade varje morgon drogs han till förrådet där flaskorna låg i gummistövlar, i sopsäckar och även längst inne i skåpen bakom alla verktyg. Han drogs dit som om alla flaskorna var magneter. Han lyfte flaskan till munnen och lät den rena spriten rinna rakt ner i halsen tills flaskan tog slut. Då började han på nästa flaska men tömde aldrig flaska nummer två riktigt.

Denna dag var värre än de brukade vara men det brydde sig inte Hans om när han gick mot affären. Han skulle köpa halstabletter för att dölja spritlukten och han brukade köpa frukostbullar åt Gun också. Gun brukade i och för sig inte bli glad över bullarna, men kanske idag kunde hon visa lite glädje.

Hans gick in i affären direkt bort till bullarna och plockade ner fem stycken i en påse innan han gick mot kassan, tog två påsar halstabletter, betalade och gick ut. Han sa aldrig något när han handlade för då slapp han höra sin egen slöddrande röst. Han skämdes otroligt mycket över att inte kunna gå rakt när han köpte sina morgonbullar, men hjärnan var i en sådan dimma att han inte kunde tänka klart att det hade varit bättre att om han stannat hemma.

Detta var livet han fick när han gav efter för spritbegäret för sex månader sedan efter femton års nykterhet. Han var fast i något som han egentligen inte ville vara i.

Det är arbetet som är livets yttersta tjusning - PABLO PICASSO

Ha det bra

Cattis

6 kommentarer:

Anneli sa...

Du skriver så bra, man vill bara ha mer och mer och mer. Härligt att du har det så bra i London.
/Anneli

Cattis sa...

Det kommer mer Anneli, jag är full av texter och tankar... Jag läser din blogg varje dag i London. Tänker på dig.
Cattis

Mamman sa...

Väldigt fint skrivet.
Låter också jättespännande i London. Glad för att du tar dig tid att ägna dig åt dig själv: detta mitt eget livs stora dilemma.

skimmer sa...

Hej hoppas det är kul i London!!! man blir ju avis!
om din text, gillade allra mest det första stycket.. en sån bra gestaltning...

Miss G sa...

tungt ock starkt. tack!

VildaViola sa...

hej, vad mysigt du verkar ha det, spännande text. kram