VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 30 mars 2009

Utmaning 89 - vad lärde jag mig igår?

Igår fyllde min dotter 15 år. Vi skulle fira henne klockan 5 i vår källare. Jag hade skalat potatis och morötter samt gjort en gryta av vildsvinskött. Alltså riktig husmanskost. Jag tyckte att jag hade läget under kontroll och vi skulle äta om cirka 15 minuter när spisen började tjuta. Det var morötterna som kokade över och då larmade spisen. Detta har hänt tidigare och när man torkat bort vattnet fungerade spisen som den skulle igen. Men det blev inte så denna dag. Det stod F och E + 31 på spisen. Här var det 15 personer som var hungriga och 3 små barn som inte hade tid att vänta på maten.

Vi fick inte igång spisen. Vad gör vi då? Jo, en gäst hade en gasolplatta i sin bil och jag hittade vår i garaget. Jag satte in grytan i ugnen och kokade potatisen och morötterna klara på den nya "spisen". Grytan fick redning i sig med massor med vispgrädde när det blev en platta klar. Vi åt och jag tror inte jag fått så mycket beröm för någon middag tidigare än vad jag fick för köttgrytan igår.

Jag fick också beröm för att jag var så lugn fast spisen inte fugnerade, men det hade inte hjälpt att bli arg för den hade inte gått igång för det.

Vad lärde jag mig av detta nu då?

Jo, två saker
Man får inte mer än man klarar av.
Att allt ordnar sig, vad som än händer.

Detta är förig två viktiga intryck som jag tar med mig varje dag när det händer något som jag inte väntat mig.

Cattis

2 kommentarer:

Cecilia Sahlström sa...

Bra lärdomar! För visst är det så. Man får inte mer än man klarar av. OCh det mesta brukar faktiskt ordna sig! Cissi

Gnapp sa...

Rådigt gjort - och bra gjort att hålla sig lugn!